close

 




]


這是我在Youtube找到最感動人心的版本,每次聽都起雞皮疙瘩(原影片已被刪除)。Maria Callas逝於1977年,享年53歲。


O Mio Babbino Caro (Gianni Schicchi) 義大利歌詞


O mio babbino caro, mi piace è bello , bello ; vo'andare in Porta Rossa a comperar l'anello! Sì, sì, ci voglio andare! e se l'amassi indarno, andrei sul Ponte Vecchio, ma per buttarmi in Arno ! Mi struggo e mi tormento! O Dio, vorrei morir! Babbo, pietà, pietà! Babbo, pietà, pietà!


 


Oh Dear Daddy (Gianni Schicchi) 英譯歌詞


Oh dear daddy I love him, he is so handsome I want to go to Porta Rossa to buy the ring Yes, yes, I want to go there And if my love were in vain I would go to Ponte Vecchio and throw myself in the Arno I fret and suffer torments Oh God, I would rather die Daddy, have pity, have pity Daddy, have pity, have pity


 


我親愛的爸爸(強尼史基基) 中譯歌詞


「哦,我的親愛的爸爸啊,我,非常的愛那個人。我們兩將要一起去朱門,我們要一起去買戒指,請讓我們去吧!如果你不同意這段感情,那我就要到舊橋頭去,而跳入亞諾河中!我是真的打從心裡頭愛他,用生命去愛他。所以我親愛的爸爸啊,請你諒解我們的感情吧!」啊!我親愛的爸爸,我愛那美麗少年。我願到露薩港去,買一個結婚戒指。我無論如何要去,假如您不答應,我就到威克橋上,縱身投入那河水裏。我多痛苦,我多悲傷。啊!天哪!我寧願死去!爸爸,我懇求你!爸爸,我懇求你!


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    喵大大 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()